EN
Фондация "Банки Инвестиции Пари" обяви Банка ДСК за най-добрата банка в България за 2012 г. В своята годишна класация фондацията използва методика, разработена от Българската агенция за кредитен рейтинг. Оглавявайки класацията, Банка ДСК се изкачва с три позиции в сравнение с миналата година, когато е била на четвърто място.

Годишната класация на фондация "Банки Инвестиции Пари" се основава на подробен и внимателен анализ на финансовите показатели на банките. Класирането е резултат от сборна оценка от 12 показателя, сред които възвращаемост и ликвидност на активите, съотношение между собствен капитал и средния размер на активите, динамика на привлечените депозити на годишна база, дял на депозитите на граждани в общите депозити и други.

Банка ДСК оглавява класацията и по показателя печалба, и заема трета позиция по показателя най-добре управлявана банка в страната.
Класацията "Капитал К100", която се изготвя за втора поредна година, обяви Банка ДСК за Най-добра банка в България за 2012 г., както и за победител в категорията "ефективност и рентабилност".

За 2012 г. Банка ДСК постигна стойност на коефициента за ефективност "съотношение между разходи и приходи" от 35%, което е най-доброто ниво не само за финансовата група ОТП, но и за българската банкова система.

Банка ДСК многократно и заслужено е отличавана като най-добрата банка в България от наши и международни издания. Наградата за ефективност не е първата в богатата й колекцията от отличия. На 4 декември миналата година Банката получи приза на в. "Банкер" за ефективен мениджмънт, а през юли 2011 г. спечели наградата "Ефективност 2010" в традиционния конкурс "Годишни банкови награди" на "Асоциация Банка на годината".

При изготвяне на класацията "Капитал К100" е извършена оценка на всички кредитни институции на българския пазар, като банките, които са регистрирани като клонове на чужди финансови институции, участват в отделна класация.

В опита си да отговори на въпроса коя е най-добрата банка, стъпвайки на досегашния си опит, изданието е разширило с някои допълнителни показатели методологията, използвана миналата година. Освен финансовите данни и показателите за ефективност, в настоящата класация са използвани и категориите устойчивост и стабилност на банките като по-субективни и външни за тях и съответно извън контрола им. Анализирайки комплекса от показатели, разделени в четири основни групи - стабилност и риск; ефективност и рентабилност; устойчивост и динамика; и размер, се е получила една картина на банковия сектор в неговото многообразие, където всеки, независимо дали е финансов експерт или неизкушен в областта на финансите, може по-добре да се ориентира към коя институция да се насочи. Целта на класацията е изцяло потребителска и цели да съдейства при информиран избор на финансова институция.
Уважаеми клиенти, уведомяваме ви, че считано от 4 февруари 2013 г. са в сила нови общи условия на "ДСК ЛИЗИНГ" АД И "ДСК Ауто Лизинг" ЕООД към договорите за финансов лизинг на ППС, сключени с физически лица.

Новите общи условия са изложени в общодостъпните помещения на дружествата, но за улеснение на лизингополучателите – физически лица по действащи договори за финансов лизинг на ППС, общите условия ще им бъдат изпратени по електронната поща на предоставения от тях електронен адрес за кореспонденция.

На 4 декември, в навечерието на банкерския празник, вестник Банкер раздаде традиционните си годишни награди за най-успешните банкери у нас.

Призът за ефективен мениджмънт отиде при Виолина Маринова - главен изпълнителен директор на Банка ДСК. "Пазарът е доста труден и много конкурентен, всички мои колеги се стремят да привлекат клиенти", подчерта Виолина Маринова, приемайки наградата.

За пореден път Банка ДСК е посочена като най-разпознаваемата банка в България в проучване, проведено от Ипсос - една от водещите компании за пазарни проучвания в глобален мащаб - и investor.bg. Тя е посочена като първи отговор на въпрос "коя е първата банка, за която се сещате" от 34% от участниците в проучването. На второ място се нарежда Обединена българска банка, следвана от УниКредит Булбанк.

Вторият показател, на който се базира проучването, е така наречената спонтанна разпознаваемост. При нея на респондентите изреждат имената на банките, за които се сещат. По този показател Банка ДСК е убедително на първо място с гласовете на 77% от анкетираните.

Що се отнася до рекламните кампании, които използват банките, Банка ДСК отново е посочена от анкетираните като най-разпознаваема – за 30% тя е първата институция, за която се сещат. На втора позиция е ОББ с 8 на сто, а на трета – Райфайзенбанк със 7 на сто.

Проучването се фокусира и върху банките като марки. В тази категория като най-предпочитана отново е посочена Банка ДСК с 32% от отговорите на анкетираните. С 12% на второ място е ОББ, а с 11% третата позиция се пада на УниКредит Булбанк.